بوشهر ميزبان برگزاري دومين نمايشگاه ملي تخصصي صنايع شيلاتي

مدیر عامل شرکت نمایشگاههای بین المللی بوشهر گفت : در هفته جاری نمایشگاه آبزیان کشور با حضور ۱۶ استان در قالب ۷۰ شرکت در محورهای تولیدی و خدماتی و همچنین جشنواره طبخ غذاهای دریایی در روز ۲۱ دیماه همزمان با این رویداد ملی، در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی استان برگزار خواهد شد.


در راستای معرفی توانمندی‌های داخلی و عرضه ظرفیت های استاتی از سال گذشته نمایشگاه‌های متعددی برگزار گردیده و اشخاص حقیقی و حقوقی از سراسر کشور در این رویدادها شرکت کرده اند که در طی این مدت ۳۰ عنوان نمایشگاهی برگزار شده است.
رویکرد نمایشگاه بین المللی استان به سمت اجرای رویدادهای تخصصی میباشد و از آنجایی که بوشهر دارای ظرفیت منحصر بخودش را در حوزه های خرما و آبزیان و صنایع دریایی و نفت و گاز میباشد در سال جاری برای اولین بار در کشور نمایشگاه تخصصی صنایع دریایی در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های ۸ گانه اقتصاد دریا محور با مشارکت ۷۰ شرکت بزرگ و کوچک به معرفی توانمندی‌های فرزندان این سرزمین پرداختند و در رمیده تولید قطعات تحریمی توان خود را به نمایش گذاشتند ضمن اینکه نمایشگاه خرما در سال جاری و پزشکی و خودرو نیز در معرفی ظرفیت‌های ملی و منطقه ای نفش بی بدیلی داشته اند.
در هفته جاری هم نمایشگاه آبزیان کشور با حضور ۱۶ استان در قالب ۷۰ شرکت در محورهای تولیدی و خدماتی برگزار خواهد شد که موید تاثیر گذاری خدمات دولت در این عرصه می باشد.
از طرفی جشنواره طبخ غذاهای دریایی در روز ۲۱ دیماه همزمان با رویداد آبزیان برگزار خواهد شد و به برندگان هم جوایزی تعلق خواهد گرفت .
در سال جاری ۱۳ عنوان نمایشگاهی برگزار شده و انتظار داریم تا پایان سال ۱۳ عنوان دیگر برگزار شود به تعبیری هر ۵روزی یک نمایشگاه برگزار می‌گردد.
در کنار نمایشگاه‌های تخصصی اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم هم داریم که در راستای تنظیم بازار موثر می باشد.
ضن اینکه در سطح شهرستانها نیز حداقل ۳۰ عنوان نمایشگاهی اعم از عرضه مستقیم یا معرفی توانمندی‌های هر شهرستان پیش بینی کردیم که جدول اجرای آن را به کمیته های شهرستانی ارسال و برخی از آنها اجرا شده و مابقی نیز در جریان برنامه ریزی شهرستانی می باشد.
نمایشگاه بهاره و ضیافت هم در استان برنامه ریزی شده ودر مرکز استان و همه شهرستانها برگزار می گردد.